Nu ai gasit ce cautai? Contacteaza-ne si sigur te putem ajuta! 0748128175
INAPOI
Vitamina D3 – combustibilul nostru în anotimpul rece
 
Vizualizari: 1366
Vitamina D3 – combustibilul nostru în anotimpul rece Medikon

Se tot vorbește de importanța Vitaminei D pentru organismul nostru pe timpul iernii, deci haideți să vedem împreună la ce este ea utilă și de unde putem lua aportul necesar de care avem nevoie zilnic.

După cum știți, Vitamina D este supranumită și “Vitamina Soarelui”, deci e de la sine înțeles cât de importantă este pentru organismul nostru.

Să înțelegem în primul rând care sunt efectele deficitului de Vitamină D

Deficitul de Vitamina D – apare toamna și iarna când expunerea la soare este limitată.

Vitamina D3 are un rol indispensabil în procesul de mineralizare a oaselor. Prezența acestei vitamine în organism este necesară pentru asigurarea absorbției corecte a calciului și a fosforului la nivelul aparatului digestiv, aceste elemente constituind baza structurii minerale a oaselor, cărora le conferă duritate și rigiditate.

Fără un nivel corespunzător de calciu, nu este posibilă, printre altele, contracția musculară, inclusiv a miocardului. În cazul deficitului de calciu, organismul apelează la tactica „micșorării răului”, “eliberând” calciul din oase pentru realizarea altor funcții. Și astfel, deficitul de Vitamina D, duce la demineralizarea oaselor.

Un alt efect este reprezentat de tulburările metabolice. Se poate ajunge la tulburări ale sistemului imunitar, iar mai târziu, la infecții banale, pe fondul autoimunității.

Cercetările au arătat că aportul adecvat de Vitamina D3 poate aduce beneficii însemnate sistemului imunitar. Unul dintre beneficii este, de exemplu, faptul că Vitamina D3 participă la procesul de diviziune normală a celulelor.

Cele mai importante 5 beneficii ale vitaminei D

1. Este un antidepresiv natural

Vitamina D este neprețuită când este vorba despre producția de serotonină, un neutransmițător responsabil cu buna dispoziție și care energizează organismul. Creierul are nevoie de Vitamina D pentru buna funcționare a funcțiilor cognitive, în vreme ce ajută la îmbunătățirea atenției și a concentrării.

2. Crește energia

Vitamina D funcționează ca un hormon reglator ce stabilizează activitatea a peste 2000 de gene diferite ale corpului și joacă un rol important într-un număr mare de procese energetice. De asemenea, organismul are nevoie de Vitamina D pentru sintetizarea corespunzatoare a calciului și, în același timp, este un minunat stimulator celular în organism.

3. Ajută la arderea grăsimilor

Calciul are un rol important în producerea de enzime care ard grăsimile (ajută la pierderea în greutate) și de vreme ce este nevoie de Vitamina D pentru sintetizarea calciului în organism, studiile au demonstrat că prin combinația Vitamina D + calciu se limitează acumularea de strat adipos.

4. Favorizează eliminarea mercurului din organism

Cum cei mai mulți dintre oameni au mercur și alte metale grele în organism, s-a demonstrat că Vitamina D crește producția de glutation (un antioxidant puternic care favorizează eliminarea metalelor grele).

5. Îmbunătățește sistemul imunitar

De asemenea, Vitamina D crește abilitatea organismului de a lupta cu microbii și virușii. Tocmai de aceea este bună expunerea la soare, în timpul anului, precum și adăugarea în dietă a unui supliment de Vitamina D (2000 UI pe zi) – în special în sezonul rece – astfel corpul va fi mai capabil să lupte cu gripa și alte infecții și veți avea un sistem imunitar puternic.

Organismul nostru are nevoie de Vitamina D3 pentru:

  • Optimizarea sănătății osoase;
  • Sănătătea celulelor - susține lupta împotriva radicalilor liberi;
  • Sănătatea organelor - inima, ficat, rinichi;
  • Sănătate musculară - forță și rezistență;
  • Un sistem imunitar sănătos - lupta cu și împotriva bolilor;
  • Menținerea sănătății creierului - acuitate mentală, memorie, luptă și ajută în caz de depresie și modificarea stărilor de spirit.

Doze recomandate pentu adulți și copii:

Conform mai multor studii efectuate, dozele recomandate pentru copii și adolescenți sunt: 400-600 UI/zi

Dozele recomandate adulților: 800-2000 UI/zi.

De unde luăm Vitamina D?

Pentru a obține aportul necesar de Vitamină D3, se recomandă includerea în alimentația zilnică:

  • Pește ( este foarte recomandat peștele gras, somon, sardină, cod, macrou), ficatul de cod (foarte bogat în Vitamina D, o lingură poate conține până la 1000IU), uleiul de ficat de pește;
  • Ciuperci Shiitake (destul de rare la noi), dar sunt recomandate ciupercile în general;
  • Unt;
  • Cereale integrale;
  • Mai puteti găsi Vitamina D și în gălbenușul de ou.

Acum că am înțeles cât e de util să ne pregătim și să ne întărim organismul în sezonul rece, trebuie să îi asigurăm vitaminele esențiale pentru această perioadă, ce vin cu un aport important la echilibrarea alimentației zilnice. Vitamina D3 este cea mai importanta resursă de care avem nevoie acum, pentru a face față anotimpului rece și pentru a avea grijă de organismul nostru.

Bolile copilariei - cum le recunoastem? Sfaturi utile pentru îngrijirea zonei scutecului Cum ne îngrijim năsucul? Cuperoza, boala obrajilor roșii – cum scăpam de ea? Cum să ne pregătim tenul pentru noaptea dintre ani? Ghimbirul – un ingredient minune, la îndemâna ta! Tot ce trebuie să ştii despre sterilizarea biberoanelor şi a tetinelor Tot ce trebuie sa stii despre baita bebelusului Importanța cerealelor în alimentația copiilor Afecțiuni de sezon: combaterea anemiei de primăvară Concurs: Mămici de martie – câștigă un voucher de 100 de lei! Siguranță maximă în primele călătorii din viață Leagănele și balansoarele potrivite pentru copii Secretele mâinilor catifelate, indiferent de sezon Recomandări și beneficii în cazul produselor fără gluten 6 produse pe care orice femeie ar trebui să le aibă în geantă la început de an Suplimentele alimentare la copii între mit și necesitate Produse dermato-cosmetice versus produse cosmetice în îngrijirea pielii Dintre prietenii buni ai organismului în anotimpul rece: Vitamina C Homeopatia – bazele faimoasei terapii din medicina alternativă Voucherele cadou din farmacia Medikon Baby Iași: cum să oferi sute de daruri minunate într-unul singur! Jucăriile educaționale din lemn și dezvoltarea prin joc, forme și culori a copiilor Cum alegem o farmacie online ieftină Detergenții potriviți pentru curățarea hăinuțelor copiilor Protecția pielii in sezonul rece Tratamentul durerilor în gât la copii și adulți Îngrijirea orală a copiilor după apariția dinților de lapte (II) Ce trebuie să știi despre apariția primilor dințișori (I) Mici dar puternici: un nou atelier Medikon Baby Cum pot fi prevenite cele mai frecvente afecțiuni de toamnă ale copiilor 5 sfaturi pentru o dietă echilibrată și o siluetă de invidiat Protecția solară pentru copii – mituri și soluții Am lansat noul Online Shop medik-on.ro Efectele razelor UV pentru pielea noastră Cum alegem crema cu protecție solară pentru bebeluși? Produsele fără gluten pentru bebelușul tău Mamă prezentă - copil echilibrat Vitamina D3 – combustibilul nostru în anotimpul rece Cum îngrijim copilul cu alergii respiratorii Cum calmăm colicile bebelușului? Soluții complete pentru alăptare Adevăr și mit în alimentația copilului A venit Medikon BABY!

Produse la ofertă

Acest site foloseste cookie-uri. Continuand navigarea, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Puteti vedea aici Politica Cookie si cum le puteti dezactiva. Sunt de acord